עדשים שחורות וחמוציות

עדשים שחורות וחמוציות
מצרכים:
 כוס עדשים שחורות
בצל אחד לבן
רבע כוס חמוציות אורגניות ללא סוכר
אופן ההכנה:
 להזהיב את הבצל במעט שמן זית
להשרות את העדשים כשעה ולהוסיף לבצל עם כוס וחצי מים
עד בישול.
לקרר את העדשים ולהוסיף את החמוציות.
ערכים תזונתיים:
 העדשים השחורות הן בעלות התכולה הגבוהה ביותר  חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים, ברזל ועוד.
עדשים שחורות מהוות מקור מעולה לחלבון צמחי ולכן הן מהוות מרכיב תזונתי חשוב מאין כמוהו לספורטאים ולאנשים צמחוניים.
תכולת הברזל בעדשים שחורות גבוה פי שלוש מאשר בבשר בקר או בשר עוף ועיכול וספיגת ברזל צמחי המצוי בעדשים קל יותר ויעיל יותר מאשר עיכול ברזל מהחי וספיגתו.
בזכות תהליך עיכול איטי של העדשים הן מקנות תחושת שובע לאורך שעות רבות ולכן הן יעילות כמרכיב תזונתי דיאטטי לשמירה על משקל תקין.
קטניות בכלל ועדשים שחורות במיוחד הן מסוגי המזון המועיל ביותר לבריאותנו.
עדשים שחורות מכילות כמות גבוהה של סיבים ממיסים אשר מסייעים בספיגת שומנים ותורמים להורדת רמות שומנים בדם.

צור קשר

seperator