מזונות על

מזון על

הם המזונות החזקים ביותר המרוכזים והעשירים ביותר במרכיבים תזונתיים, הם מהווים מקור מצויין לנוגדים חימצון אינזימים וחומצות אמינו, מחזקים את מערכת החיסון למניעת אלרגיה עונתית לשמירה על רמות כולסטרול תקינות. מטהרים ומנקים את הגוף מרעלים. מזינים אותנו ברמה העמוקה ביותר הם הדלק האיכותי של גופנו.

אצות אגמי מים מתוקים מהוות מקור תזונתי שלם, טבעי וטהור. אצות מכילות רכיבי תזונה רבים שחיוניים לשמירה על הבריאות, לחיזוק מערכת החיסון לטיהור מערכת העיכול ולטיפול תפקודים מנטאליים.

האצות עשירות בחלבון איכותי, חומצות חיוניות ויטמינים ומינרלים ובעלות תכולה גבוהה של הפיגמנט כלורופיל שמשפר את תהליכי ניקוי הגוף מרעלים. שלוש האצות העיקריות בקטגורית מזון על הן אצה כחולה ירוקה מאגם  קלמת, אצה ספירולינה, ואצת כלורלה.

רכיבי האצות: אצה כחולה ירוקה מאגם קלמת. אגם קלמת הוא אגם אקולוגי טהור בו גדלה באופן פראי וטבעי במשך שנים רבות אצה כחולה ירוקה.

האצה מכילה את כל 22 חומצות האמינות החיוניות בעלת תכולה גבוהה של הפיגמנט הכחול  בעלת פעילות אנטי דלקתית, אנטי ויראלית, אנטי בקטריאלית, ואנטי סרטנית.

ספירולינה:
אצה כחולה ירוקה המורכבת מסלילי תאים קטנים הקשורים אחד לשני בצורת ספירלה, הספירלה בעלת ערך תזונתי רב, עשירה בחלבון איכותי ויטמינים, קרוטינואידים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות בלתי רוויות וחומצות אמינו מסועפות וארוכות שרשרת. אצת ספירולינה משפרת את פעילותה של מערכת החיסון מפני גידולים סרטניים.

כלורלה:
אצה ירוקה חד תאית, עשירה מאוד בכלורורפיל, יותר מכל צמח או אצה אחרים ומכאן שמה כלורילה. לכלורופיל תכונות רבות טיהור מערכת העיכול, יצירת תאי דם אדומים משפרת תפקוד מערכת העיכול מונעת עצירות מחזקת את מערכת החיסון ותורמת לתהליכים גדילה וריפוי.

זרעי צ’יה:
מספקים כמות גדולה של חומרים מזינים הם בעלי ערך קלורי נמוך מאוד. החומרים המזינים בזרעי צ’יה הוא כל כך גדול, שלא צריך להוסיף כמות גדולה של זרעי צ’יה כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שהם מספקים לגוף. זה מצוין למי ששומר על אורח חיים בריא ורוצה להכניס יותר ויטמינים לתזונה שלו.
בזרעי צ’יה יש כמות גדולה של נוגדי חימצון. נוגדי החימצון בזרעי הצ’יה מגינים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, שיכולים לפגוע במולקולות התאים אשר תורמים להזדקנות ומחלות כגון סרטן. הם מעושרים בסיבים, אחוז גבוה של הפחמימות בזרעי הצ’יה הן פחמימות, עשירות בסיבים.
בגלל הסיבים זרעי הצ’יה יכולים לספוג פי 10 את משקלם במים מה שגורם לקיבה לעכל את המזון בצורה איטית יותר וזה מגדיל את תחושת השובע. הסיבים מזינים את החיידקים הידידותיים במעי, שומרים על אותם חיידקים בריאים, כדי לשמור על תיפקוד של הקיבה.
הם מקור מצויין של סיבים תזונתיים עשירים בחלבון איכותי – זרעי צ’יה מכילים כמות גבוה של חלבון, גורמים לאיזון טוב של חומצות אמינו חיוניות ולכן הגוף שלנו מסוגל לעשות שימוש יעיל יתור בחלבון מסייעים לירידה במשקל, עקב תכולת הסיבים וכמות  החלבון הגבוהה. זרעי צ’יה מסייעים לירידה במשקל. מכיוון שהסיבים סופגים כמויות גדולות של מים ומתרחבים בקיבה. מה שמגדיל את תחושת השובע, החלבון מסייע בבניית מסת שריר.
זרעי צ’יה הם מקור מצויין לאומגה 3, זרעי  צ’יה מלאים בחומרים מזינים חשובים לבריאות העצם כגון: סידן, זרחן, מגנזיום, וחלבון.

אגוזים ושקדים:
אגוזי מלך, פקאן, לוז מקדמיה, אגוזי ברזיל, שקדים, הם מקור מצויין לשומן בלתי רווי המסייע לנו לשמור על בריאות הלב, האגוזים הם מקור טוב למגנזיום, לסיבים ולויטמין E, וחלקם מכילים אומגה 3 השקדים עשירים בשומן בלתי רווי ובנוגדי חימצון המשפיעים לטובה על הלב.

ג’וג’יברי:
תות שגדל בהרי ההימלאיה אחד המקורות העשירים ביותר של חלבון שהוא מקור צמחי, מכיל 18 חומצות אמינו ומעל 20 מינרלים שונים. עשירים בבטא קרוטן, הם מעודדים את הגוף לייצר הורמון גדילה ניתן להוסיף לדייסת קוואקר, לשייקים ירוקים.

פירות יער:
בין הסוגים הבולטים של פירות היער נמצאים אוכמניות שחורות, חמוציות, פטל אדום, פטל שחור, תות שדה, תות עץ ודובדבנים.
לכל פירות היער תכונות משותפות:
כמויות גדולות של נוגדי חימצון, מה שעוזר בהגנה מפני מחלות לב וכלי הדם, שיפור הזיכרון, מניעת סרטן ומניעת הזדקנות מוקדמת. אינדקס גליקמי של פירות היער נמוך ביחס לפירות אחרים עקב תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, עשירים מאוד בויטמין C
ויטמין E , בטא קרוטן, אשלגן, מגנזיום, סידן, וברזל, מסייעים במניעת אנמיה ובחיזוק מערכת החיסון.

תה ירוק:
תה ירוק מגביר את קצב חילוף החומרים. החומרים האחראים לכך נקראים פוליפינולים המצויים בתה הירוק ומשמשים להגברת רמת העיכול של הגוף. כך בזמן קצר יותר ניתן לנקות את הגוף. חומרים אלו עוזרים להיפטר מהכולסטרול הרע בגוף בצורה מהירה ובריאה. תה ירוק טבעי מסייע לווסת את רמת הסוכר בגוף על ידי האטת והעלויות של רמת הסוכר בדם אחרי אכילה, דבר שיכול להטיב עם חולי סוכרת ומחלות לב.

אנשים רבים סובלים משינויים קיצוניים בלחץ דם, שתיית חליטת תה ירוק טבעי בכל יום יכולה לעזור למתן שינויים אלו מחקרים מוכיחים בו בעזרת תה ניתן לפתח עמידות לשינויים בלחץ הדם. תה ירוק מגן מפני היווצרות קרישי דם שהם הגורם העיקרי להתקפי לב.

תה ירוק מגביר את קצב חילוף החומרים, החומרים האחראים לכך נקראים פוליפינולים המצויים בתה הירוק ומשמשים להגברת רמת העיכול של הגוף. כך בזמן קצר יותר ניתן לנקות את הגוף. חומרים אלו עוזרים להיפטר מהכולסטרול הרע בגוף בצורה מהירה ובריאה .

תה ירוק טבעי מסייע לווסת את רמת הסוכר בגוף על ידי האטת היעילות של רמת הסוכר בדם אחרי האכילה, דבר שיכול להטיב עם חולי סוכרת, מחלות לב.

אנשים רבים סובלים משינויים קיצוניים בלחץ הדם, שתיית חליטת תה ירוק טבעי בכל יום יכולה לעזור למתן שינויים אלו. מחקרים מוכיחים כי בעזרת תה ירוק  ניתן לפתח עמידות לשינויים בלחץ הדם. תה ירוק מגן מפני היווצרות קרישי דם שהם הגורם העיקרי להתקפי לב. תה ירוק בעל יכולת להפחית את הסיכון לחלות בסרטן על פי מחקרים תה ירוק עשוי לנקות את ריאותיהם של מעשנים ולהרוג תאים סרטניים.

מאקה:
ירק שורש מפרו מכיל חומצות אמינו. מינרלים מצויין לחיזוק כללי, להתמודדות עם לחצים. טוב לאיזון הורמונלי, לפוריות, לאיזון של גיל המעבר ונגד דיכאון.
המזון המערבי עתיר בקלוריות, שומן רווי סוכר, צבעי מאכל, חומרים משמרים, מזון על עשיר בוויטמינים, מינרלים, חומצות שומן בלתי רוויות.
מזון על מכיל אנזימים – חלבונים לכל אדם יש כמות מוגבלת של אנזימים שביכולתו לייצר. יש אנזימים מטבולים שאחראים על חילוף החומרים בתאים ואינזמי עיכול, בישול, טיגון, פסטור חימום, הורסים את האינזימים.

נבטים:
בכל זרע יש את הפוטנציאל של הצמח השלם, בתהליך ההנבטה הזרע מתעורר לחיים, מה שגורם גם לערכים התזונתיים לתפוח, לכן בנבטים יש כמויות גבוהות של חומצות אמינות נוגדי חימצון, ויטמינים מינרלים, סיבים ואנזימים שקלה לעיכול ולספיגה, נבטים מכל הסוגים מכילים את אבני היסוד של החיים, מחקרים עדכניים מחזקים מה שהתזונה ההוליסטית טוענת מזה שנים: נבטים מכילים סגולות אנטי סרטניות רמות גבוהות של נוגדי חימצון, כמויות גדולות של פיטוכימיכלים, וכמויות גבוהות של וויטמינים A.C.D.

כורכום:
הכורכום הוא אחד הצמחים העתיקים ביותר הידועים בשימוש רפואי מזה אלפי שנים. ברפואה המסורתית הכורכום ניתן כמרפא למגוון רחב של מחלות עיכול, נשימה, לב, כלי דם, בעיות שלד ומפרקים עור שתן והפרעות מטבוליות.

מידע תזונתי
בתקופה העתיקה שימש שורש הכורכום בחומר אנטי דלקת, ואנטי בקטריאלי, מרגיע גזים. לכורכום סגולות בריאותיות, בעיקר בטיפול בסרטן, בזיהומים ובדלקות, אבנים בכליות, גזים במערכת העיכול. הכורכום עשיר בנוגדי חימצון  וסיבים תזונתיים מסייע בהורדת רמות כולסטרול בדם.
הוא עשיר בויטמינים חשובים ובהם B6, כולין, ניאצין, וריבופלאבין.
השורש מכיל כמויות של ויטמיןC   נוגד חימצון בעל חשיבות רבה לתפקוד מערכת החיסון.
שורש הכורכום מכיל מינרלים ובהם סידן, ברזל, אשלגן, מגנזיום, נחושת, אבץ, מנגן. אלו מינרלים חשובים המשתתפים בתהליכים חיוניים בגוף ובהם שמירה על קצב לב תקין. שמירה על רקמות הגוף ומפני רדיקלים חופשיים וייצור תאי דם אדומים . שימוש בכורכום מידי יום מספקים כמות רכיבים שיכולה למנוע אנמיה, בעיות זיכרון, דלקות להגן מפני סרטן, לחץ דם גבוה ואירוע מוחי.

יתרונות בריאותיים
בתקופה העתיקה הכירו הסינים וההודים ביתרונותיו הבריאותיים של הכורכום והשתמשו בו לטיפול בבעיות רפואיות רבות. הכורכום עשיר ברכיבים פעילים שהופכים אותו לאחד מהצמחים החשובים ביותר ובין צמחי המרפא, הרכיבים הפעילים העיקריים שבכורכום הם הטורמרון והכורכומין.

כורכומין ­– הוא פוליפנול הנותן לכורכום את צבעי הצהוב-כתום מדובר בחומר אנטי סרטני ונוגד חימצון הוא מונע מגוון רחב של בעיות: דלקות מיפרקים , מגן על הכבד מפני רעלים. יש לו יכולת להגן על מערכת העצבים. הוא מוריד רמות כולסטרול, משפר את תיפקוד מערכת החיסון. מונע התרבות תאים סרטניים ומגן מפני נזקי כימותרפיה.

קייל:
תועלת בריאותית רבה נמצאת בצריכת עלים ירוקים, הם מכילים כלורופיל שהוא אחראי לצבעם הירוק,  הכלורופיל המצוי בצמחים מאפשר להמיר אנרגית שמש לאנרגיה כימית האחראית על גדילתם של הצמחים. תהליך זה נקרא פוטוסינטזה. הכלורופיל קרוי דם הצמחים היות והוא דומה במבנה שלו למולקולות של המוגלובין שבדם. צריכה של כלורופיל מעלים ירוקים עוזרת רבות ביצירת תאי דם אדומים, מסייעת לטיהור הדם ולשיפור מראה העור. כלורופיל פועל כחומר אנטי סרטני, נוגד חימצון יעיל, משפר את מערכת החיסון.

קייל שייך למשפחת הכרובים והוא מכיל כמות גדולה של ויטמינים   A.D.B

שפע של סיבים תזונתיים, הוא מקור מצויין לויטמין A  ויטמין C, ויטמין B, ומנגן. הוא   מקור טוב לנחושת לחומצת האמינו, סידן, וטמין B6 ואשלגן. הוא מקור טוב לברזל, מגנזיום, ויטמין E, וטמין B12, חלבון, ויטמין B1  חומצה פולית וויטמין B3.

הורדת כולסטרול כאשר הסיבים שבקייל עוברים אידוי, הם קושרים אליהם חומצות מרה במערכת העיכול ומפנים אותן החוצה. יסוד הבניין של חומצות המרה הוא כולסטרול, הקשירה לסיבים מסייעת בפינוי הכולסטרול.

מניעת סרטן:
כמו רוב ירוקים המצליבים, קייל יכול להוריד סיכון לחמישה סוגי סרטן:
שלפוחית שתן, שד, מעי גס, שחלות, ופרוסטטה.